23948sdkhjf

Kampen hårdnar – funktionsdryckerna slåss om ytorna

Det senaste året har försäljningsvärdet av funktionsdrycker ökat med 18,5 procent. En kategori som kommer fortsätta ha en stark tillväxt, menar Oscar By på Vitamin Well Group.
Funktionsdrycker är en lukrativ bransch och tar alltmer plats i butikerna. Under det senaste året, från mars förra året till i år, var försäljningsvärdet drygt 4,3 miljarder kronor. Det är en ökning med 18,5 procent jämfört med samma period året innan, enligt siffror från NielsenIQ. Tillväxten har varit tvåsiffrig under en längre tid och det finns ...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Food Supply SE och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.16