23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Åhléns startar nytt affärsområde - Food

Åhléns öppnar sitt första egna kafé, Café Å lait. Öppningen blir också startskottet för Åhléns nya affärsområde Food.

Åhléns nya affärsområde Food arbetar på att ta fram en rad olika matkoncept. Först ut är Café Å lait som öppnar på Åhléns City i Stockholm idag, den 23 augusti. Café Å lait kommer att servera genomtänkt, ekologisk mat i en franskinspirerad miljö. Åhléns vill förbättra och förgylla kundernas besök i varuhuset genom att erbjuda en trevlig plats för att äta och möta vänner på.

Satsar på närodlat

Ekologi och närodlat löper som en grön tråd genom kafékonceptet, och Åhléns har inlett en rad samarbeten med innovativa och kvalitetsorienterade leverantörer. Några exempel är Sänkdalens gård, ett KRAV-godkänt lantbruk utanför Norrköping, som levererar glass gjord på rapsolja och egen mjölkproduktion och Biofood som levererar örtteer i lösvikt och den uppfriskande hälsodrycken Kombacha.

– När det gäller mat och dryck har vi valt och valt bort med omsorg. Det medvetna urvalet har vi självklart gjort för att förbättra och visa omsorg för våra kunder. Vi försöker också lokalanpassa konceptet. I Norrland kan vi t ex lägga hjortron på cheesecake, berättar Jonas Sandström, affärsutvecklare på Åhléns och ytterst ansvarig för Café Å lait.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.096