23948sdkhjf

Di Luca & Di Luca öppnar dörren direkt mot konsument

Bolaget lanserar webbshop för att bygga lojalitet och stärka varumärket.

Di Luca & Di Luca, med bland annat varumärket Zeta, öppnade nyligen en webbshop som vänder sig direkt till konsument. Men det är inte lösa produkter som är tänkt att säljas.

– Vi kommer ha möjlighet att paketera och konceptualisera vårt erbjudande, till exempel via ett aperitivokit eller pastakit. Det är ytterligare ett sätt för oss att sprida både kunskap, inspiration och att kunna vägleda konsumenten. Något vi inte har möjlighet att göra fullt ut idag, säger Eva Junevad, marknadschef Di Luca & Di Luca.

Än så länge finns det tre så kallade paketerbjudande.

– En tanke för framtiden är att utveckla sortimentet i dialog med konsumenterna genom att erbjuda till exempel presentförpackningar och att över tid även se över möjligheten att sälja till företag, säger hon.

Webbsajten kommer att drivas i samarbete med den problemtyngda e-handelsaktören Footway plus, som har haft en tung början på året. E-handlaren storsatsar, efter en företagsrekonstruktion i höstas, på att paketera och standardisera orderflödet, inklusive kundsupport, för e-handlare på 24 marknader.

– Med Footway plus känner vi oss trygga och ser fram emot ett bra och spännande samarbete, säger Eva Junevad.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.144