23948sdkhjf

Picard vinner utmärkelsen Årets Butik

De franska delikatessföretaget Picard vinner utmärkelsen Årets Butik.
Den franska delikatesskedjan Picard har utsetts till Årets Butik i Sverige av Fast Food Magazine på mässan Fastfood & Café i Göteborg.

− Vi tackar så mycket för utmärkelsen. Den vittnar om att vi har att göra med en kräsnare konsument idag. Att man ser delikatesser och kvalitetsmat som snabbmat är intressant och underhållande, säger Henrik Strinning, Sverigechef på Picard i ett pressmeddelande.

Fast Food Awards uppmärksammar och lyfter kreativa och ansvarsfulla initiativ samt lönsam utveckling. Motiveringen till priset löd:

”Picard är ett nytt koncept i Sverige och man erbjuder frysta, nya och prisvärda produkter som håller mycket hög klass. Med hjälp av Picards produkter kan vem som helst skapa både vällagad vardagsmat och fantastiska festmåltider utan avancerade kockkunskaper.”

”Kanske årets mest vågade vinnare! Efter att ha testat oss igenom ett stort antal produkter lägger sig juryn platt och konstaterar att detta är bättre än bra.”

Avancerad frysteknik bakom framgång
Konceptet bakom Picard kommer från Frankrike och bygger på avancerad frysteknik som klarar att frysa de svåraste matvarorna och samtidigt bibehålla näring, smak och konsistens. Därför fryser man endast produkter av den bästa kvalitén. Storsäljarna både i Frankrike och i Sverige är just franska delikatesser som är färdiga att serveras på ett kick – antingen direkt efter upptining eller efter ett par minuter i ugnen.

Snart ny butik i Haninge
Picard lanserade sin första matbutik i Sverige i februari tidigare i år och har sedan dess öppnat totalt fyra butiker i och omkring Stockholm. Den nästa i raden är en butik i Haninge som öppnar den 26 september.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079