23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Succé för Willys kundprogram

Redan efter ett halvår blev Willys kundprogram en succé.




Digital satsning





En miljon kunder på tre års sikt – det var det ambitiösa mål som sattes inför lanseringen av Willys och Sveriges första helt digitala kundprogram. Men intresset för Willys+ har vida överträffat förväntningarna och redan i augusti, bara ett halvår efter starten, kunde lågpriskedjan räkna in sin miljonte Willys+kund, enligt ett pressmeddelande. Willys valde bort plastkort, utskick i brevlådan och papperskuponger och satsade på ett helt digitalt lojalitetsprogram. Ett vågat grepp i en bransch där postala utskick i brevlådan är standard. Men kunderna har varit positiva och tagit emot Willys+ med öppna armar. En överväldigande majoritet av kunderna har skippat pappersblanketten och istället anslutit sig till programmet via webb eller app. Sina erbjudanden har de fått via e-post och genom att logga in på willys.se eller Willys+appen. Och kanske mest uppskattat av allt: kunderna har kopplat sina vanliga bankkort till Willys+ eller visat sitt vanliga id-kort för att få ut sina rabatter istället för att behöva hålla reda på ännu ett plastkort i plånboken. - Enkelheten är en av förklaringarna till framgångarna för Willys+. Med Willys+ får kunden fler och bättre erbjudanden varje vecka. Du slipper hålla reda på papperskuponger, plastkort och bonuscheckar. Det ligger väl i linje med vår affärsidé, Sveriges billigaste matkasse, och det har uppskattats av kunderna, säger Thomas Evertsson, vd på Willys.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11