23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Risentas Mandelmjöl är Årets Dagligvara

Risentas Mandelmjöl är årets mest framgångsrika lansering.

Risentas Mandelmjöl har fått utmärkelsen Årets Dagligvara, ett pris som premierar nylanserade produkter inom dagligvaruhandeln. Deltagarna på DLF:s höstmöte röstade igår fram Risentas mandelmjöl som vinnare. Fyra olika kriterier ligger till grund för den ursprungliga nomineringen; påverkan på varugruppens tillväxt och marknadsandel, försäljning och distribution.

– Vi är väldigt glada över att vårt mandelmjöl blivit så omtyckt av så många. Vi på Risenta har som mål att erbjuda naturliga produkter till hälso- och matintresserade konsumenter. Den här utmärkelsen är därför extra rolig, då mandelmjöl är en produkt som ligger i linje med denna målsättning, säger Alex Tengvall, VD för Risenta i ett pressmeddelande.

Risenta relanseras
Möter konsumentbehov

Motiveringen ligger i att Risenta framgångsrikt har lanserat en nyhet som möter nya konsumentbehov och trender i en traditionell kategori. Mervärdet är tydligt, både för kategorin och konsumenterna, men även för dagligvaruhandeln som fått nya försäljningsintäkter i en nisch där konsumenterna tidigare ofta har fått köpa den här typen av produkter i andra kanaler.

Övriga nominerade var Felix Tomatketchup sötad med steviolglykosider (Procordia) och Abba Middagsklart såser (Procordia).

BREAKING
{{ article.headline }}
0.07