23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Pauligchefen om snackssatsningen och förvärven – ”ska stärka asiatiska konceptet”

Två nya förvärv och en mångmiljonsatning på texmex under förra året. Santa Marias nytillträdde vd Lenita Ingelin berättar om förvärvens betydelse för den asiatiska satsningen, och om breddningen mot snackshyllorna.

Familjeägda Paulig är på stark frammarch i Europa för att stärka sin närvaro. Förra året gjorde bolaget bland annat två stora förvärv och satsade över 100 miljoner på texmexfabriken i Estland.

Lenita Ingelin är sedan i juni förra året vd för Santa Maria och Europachef på Paulig. Hon ansvarar för affärsområdet branded, vilket omfattar bolagets egna varumärken, som bland annat Risenta och Santa Maria.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063