23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Uppåt för Midsona

Midsona redovisar ett bra tredje kvartal i sin delårsrapport.

Midsonas nettoomsättning ökade med sju procent under det tredje kvartalet. Omsättningen uppgick till 229 miljoner kronor. Rörelseresultatet steg också och hamnade på 19 miljoner kronor(16).

- Den positiva resultatutvecklingen förklaras huvudsakligen av att flera av koncernens prioriterade varumärken uppvisade ökad försäljning i kvartalet. Särskilt positiv var utvecklingen för hälsolivsmedel såsom Naturdiet, Friggs riskakor och Dalblads proteinbars. Kosttillskott och naturläkemedel hade däremot en svagare utveckling. Sannolikt påverkade den varma sommaren dessa produktgrupper negativt. I kvartalet ingick Midsona avtal om att marknadsföra och sälja Alli, ett av de ledande varumärkena globalt inom viktkontroll, i Sverige och Finland. Kontraktet stärker koncernens ställning inom det prioriterade segmentet viktkontroll, kommenterar Peter Åsberg, VD och koncernchef i ett pressmeddelande.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.089