23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Lantmännen uppfattas mest hållbart i branschen – Kiviks tar jättekliv

Systembolaget är det svenska varumärke som uppfattas som mest hållbart och petar ner Änglamark. Lantmännen toppar bland livsmedelsproducenterna, enligt den stora varumärkesmätningen Sustainable Brand Index.

Sustainable Brand Index, SBI, mäter konsumenters uppfattning om varumärkens hållbarhetsarbete, nu för 15:e året.

– Vi ser en allt starkare förväntan på att hållbarhet ska vara standard, inte någon form av premium. Om företagen vill att konsumenterna faktiskt ska välja hållbara alternativ måste de sluta positionera hållbarhet som någon form av tillägg och i stället integrera det direkt i sina baserbjudanden, säger Erik Elvingsson Hedén, grundare av Sustainable Brand Index.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.142