23948sdkhjf

Mino plockar marknadschef från Orkla Snacks

Sofia Johard blir ny marknadschef för syskonen Ingrossos varumärke Mino.

Det unga varumärket Mino förstärker teamet med Sofia Johard som blir marknadschef. Hennes uppdrag är att fortsätta bygga varumärket och ta Mino till nästa nivå i Sverige och internationellt, står det i ett pressmeddelande.

– Sofias gedigna erfarenhet och expertis inom branding, innovation, media och kommunikation kommer att vara ovärderlig för oss när vi fortsätter bygga vårt varumärke på marknaden, kommenterar Daniel Warence, vd för Mino.

Johard kommer närmast från Orkla Snacks Sverige, där hon de senaste åtta åren arbetat brett inom marknadsföring för bland annat varumärket OLW. Tidigare har hon även arbetat för Henkel, Oriflame och ACO Hud Nordic.

– Jag ser en otrolig potential i varumärket och bolaget, och ser ödmjukt fram emot att få vara delaktig i Minos mycket spännande resa framåt, säger hon.

Mino grundades av syskonen Benjamin, Bianca och Oliver Ingrosso. De första produkterna lanserades 2024 och består bland annat av pasta, tomatkonserver och lemonad.

Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062