23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

USA redo för Cloettas lösgodis – ”Reaktionen väldigt positiv”

Godistillverkaren Cloetta har fått positiv respons från flera testprojekt man har genomfört i USA. Det meddelade vd Katarina Tell efter Q2-rapporten.

I samband med årets första kvartalsrapport uppgav Katarina Tell att satsningen på Nordamerika låg i pipeline. Nu har godistillverkaren genomfört ett antal pilotprojekt i Philadelphia-området, som visar att amerikanerna är redo för svenskt lösviktsgodis.

– Dessa pilotprojekt hjälper oss att bättre förstå de långsiktiga konsumentpreferenserna på den amerikanska marknaden. Det är fortfarande tidigt, men den första responsen har varit lovande och vi ser fortsatt en stark potential att växa både inom lösviktsgodis och förpackat i Nordamerika. Reaktionen har varit väldigt positivt, uppger hon under frågestunden direkt efter rapporten.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063