23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Efter Asienresan: ”Potentialen för svenska livsmedel är enorm”

Livsmedelsföretagen tillsammans med Lantmännen och Orkla Snacksen var en del av den svenska delegationen som nyligen var i Japan och Sydkorea för att sälja in svensk mat.

Nyss hemkomna från Japan och Sydkorea summerar den svenska delegationen av livsmedelsföretag sin resa. Kort och gott konstaterar branschorganisationen Livsmedelsföretagen följande:  

”Vi har sagt det förr och kan återigen konstatera att potentialen och intresset för svenskproducerade livsmedel är enorm. Och äntligen kan vi börja göra verkstad av regeringens nya exportstrategi”, skriver Livsmedelsföretagen i ett inlägg på Linkedin.

Delegationen leddes av statssekreterare Daniel Liljeberg för att lyfta fram den svenska livsmedelssektorns styrkor. Programmet var en del av den svenska regeringens satsning på att stärka livsmedelsexporten.

”Intresset för svensk mat är starkt tack vare den unika kombinationen av kvalitet, säkerhet och mervärde som underbyggs av ett lantbruk i världsklass. Vårt mål är att bygga långsiktiga samarbeten som gynnar svenska lantbrukare och stärker Sverige som exportnation”, skriver Per Arfvidsson, vice vd på Lantmännen, i ett inlägg på Linkedin.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.047