23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Hemligheten bakom Bubs-explosionen på Tiktok: ”Vår version av Ikea och Spotify”

När svenskt godis exploderade viralt våren 2024 hamnade Bubs i rampljuset. Nu berättar vd Patrick Axzell om resan från Jönköping till världens trendlistor – och varför just Bubs blev ikonen för lösgodis.

Våren 2024 exploderade svenskt godis viralt. Främst i USA men också i Japan och övriga Asien. Det var något som Bubs-fabriken i Jönköping inte riktigt var beredd på.

– Nej absolut inte. Men så här i efterhand kan man fundera på om man borde ha sett det. Egentligen skapades den stora hajpen av att några kända influerare som besökte svenska lösgodisbutiker i New York, som Sockerbit och Bon Bon. Det tog fart och blev riktigt viralt, säger Patrick Axzell, vd för Orkla Snacks, till Food Supply.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.031