23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Bubbies fortsätter tynga Lohilo – men ser ljusning

Lohilo Foods visar förbättrad lönsamhet. Glassmärkena Alvetsaglass och Järnaglass fortsätter att lyfta bolaget, medan Bubbies på den svenska marknaden tynger resultatet.

Lohilo Foods visar förbättrad lönsamhet i tredje kvartalet trots fortsatt svag försäljning. Omsättningen minskade med 6,3 procent till 46 miljoner kronor, men bruttomarginalen steg till 34,1 procent.

Lohilo-glass ökade med 1 procent under kvartalet och 10 procent hittills i år, medan Alvestaglass steg med 10 procent i kvartalet efter en svag start på året. Samtidigt minskade övriga externa kostnader med 9,1 procent, vilket bidrog till att rörelseresultatet höll sig positivt på 0,8 miljoner kronor.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.032|