Norges sjömatråd har beslutat att fasa ut sitt kontor i Sverige. Avvecklingen ska vara genomförd till sommaren 2027.
Beslutet har fattats efter en samlad genomgång av organisationens lokala kontor runt om i världen, uppger Norges sjömatråd i ett pressmeddelande.
Sedan det nordiska teamet upplöstes i mars 2026 har marknadsarbetet i Sverige och Finland hanterats av en lokalt anställd medarbetare med placering vid Norges ambassad i Stockholm samt av direktören för globala operationer vid huvudkontoret i Tromsø. Den nuvarande organisationen kommer att bestå tills en ny lösning har etablerats.