Dalsjöfors Kött investerar i en ny förpackningslinje för konsumentpackat kött. Konsumentpackat kött i atmosfär är ett önskemål från detaljhandeln som Dalsjöfors Kött möter med sin storsatsning.
- Vi vet att intresset för produkterna finns på marknaden och har därför investerat i absolut senaste tekniken för konsumentpackat kött, säger Magnus Larsson, vd på Dalsjöfors Kött i ett pressmeddelande.
Arbetet med den nya avdelningen började hösten 2014 och anläggningen är nu i full drift. Det kommer produceras färska hamburgare, skivat och tärnat kött samt alla typer av färser. Allt helt färdigt för butik att sälja i köttdisken.
– Målsättningen med satsningen är att nå slutkonsumenterna med kvalitetskött från Dalsjöfors Kött i eget varumärke. Vi vet att våra konsumenter önskar svenskt kött i högre omfattning och med denna satsning ökar våra möjligheter till rätt konsumenterbjudande, säger Magnus Larsson.
Den nya avdelningen innbär även att Dalsjöfors Kött kommer anställa sju nya medarbetare.