23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Axfood hakar på matkasse-trend

Dagligvaruföretaget Axfood inleder ett pilotprojekt med e-handel till konsument.

I ett pressmeddelande skriver Axfood att 100 utvalda kunder, från och med den 22 april, kan beställa sina matvaror online från Hemköps butik vid Torsplan i Stockholm och sedan hämta eller få dem hemkörda direkt till dörren.

Initialt omfattar pilotprojektet bara företagets egna anställda.

"Det här är första steget i pilotprojektet. I höst utvidgar vi testet till ytterligare två av våra butiker i Stockholm", kommenterar företagets vd Anders Strålman i pressmeddelandet.

E-handeln växer snabbt och bolaget har märkt av ett ökat intresse för att få livsmedel hemkört till dörren.

"Vi ser spännande möjligheter i denna tillväxt, i kombination med den digitala utvecklingen som sker. Inom en femårsperiod kommer troligen digital handel av mat att stå för en betydande större andel", avslutar Anders Strålman.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094