23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Kraftigt uppåt för Mat.se

Omsättningen för Mat.se uppgick till 51,9 miljoner för det första kvartalet i år – en tillväxt på 109 procent jämfört med i fjol.

Mat.se redovisar i sin senaste delårsrapport ett resultat efter finansnetto på minus 16 miljoner kronor, vilket var ett sämre resultat än förra året som visade på minus 11 miljoner kronor.

Omsättningen uppgick till nästan 52 miljoner kronor, vilket var en tillväxt på 109 procent från 2014.

"En viktig milstolpe är att leveransområdet Göteborg visar positivt resultat, 2,5 procents marginal, exklusive marknadsföringskostnader. Det finns fortfarande stora skalfördelar och med tillväxten kommer

lönsamheten", kommenterar Måns Danielsson, vd på Mat.se, i delårsrapporten.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|instance-web04