23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Uppåt för norrländskt familjebageri

Nyåkers visade på en resultatökning under första tertialet 2015.
















Läs även: Ingen mandel i Nyåkers mandelkubb Efter ett lyckat 2014 då kakbolaget genomförde en resultatvändning på 7,6 miljoner kronor, fortsätter Nyåkers att förstärka sin vinstförmåga. Det första tertialet redovisade företaget ett resultat på 2 miljoner i vinst, jämfört med förgående år då bolaget hade en förlust på 1,4 miljoner kronor. – Vi har tagit mycket mark ute i världen och det är där försäljningsökningen finns. Första tertialet är det ju inte precis pepparkakssäsong i Sverige och då kämpar våra konkurrenter att behålla hyllorna i butik med ökade kampanjbidrag och mer marknadsföring, förklarar företagets VD Christoffer Sai Öberg, i ett pressmeddelande från företaget. Nytt för i år är att Nyåkers bland annat har ökat distributionen av pepparkakor till bland annat Chile, Indonesien och Saudi Arabien.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.113