23948sdkhjf

Oatly i avtal med IFK Göteborg

"Ett annorlunda och väldigt spännande partnerskap."
En vecka efter att Way Out West meddelade att årets festival blir mjölkfri för miljöns skull, lanserade Oatly en kampanj för att hjälpa hela Göteborgs stad att byta från komjölk till havredryck under 72 timmar mellan den 13-15 augusti.

Nu avslöjar havredrycksföretaget kampanjens två första stora samarbetspartners – fotbollsklubben IFK Göteborg och Göteborgs främsta cafékedja, Condeco.

– Vår planet har bara femton år på sig att byta bana för att undvika katastrofala klimatförändringar. Det betyder att vi måste göra något nu. Det känns därför fantastiskt att få stöd från två framstående aktörer – det visar att vi är på rätt väg, säger Toni Petersson, vd på Oatly, i ett pressmeddelande.

Stödet från IFK Göteborg innebär inte bara att klubben står bakom 72 timmar-kampanjen för att byta mjölk till havredryck, utan sträcker sig över en tidsperiod på tre år. Oatly går in som klubbens officiella nutritionspartner och kommer dessutom att delta i arbetet kring föreningens omfattande samhällsinsatser som genomförs via IFK Göteborg i samhället.

– Det här är ett annorlunda och väldigt spännande partnerskap. Vi ser verkligen fram emot att aktivt arbeta tillsammans med Oatly mot en mer hållbar framtid och 72 timmar är början på något riktigt bra, säger Martin Kurzwelly, klubbdirektör för IFK Göteborg, i pressmeddelandet.

Eva Olsson, VD och grundare av Condeco, håller med:

– Det är en bred kampanj som hela staden kan ta del av, säger hon.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.109