23948sdkhjf

Cider nyckel till Kopparbergs framgångsrecept

Bryggerijättens i särklass viktigaste produkt går på export till drygt trettio länder.
"En stark varumärkesfokuseringen har under många år varit grunden till vår framgång. Globalt fortsätter vi att fokusera på vårt främsta varumärke Kopparberg Cider", skriver bryggerijättens vd Peter Bronsman i fjolårets årsredovisning som nyligen blivit officiell.

Kopparberg Päroncider – som är världens mest sålda päroncider – är bolagets i särklass viktigaste exportprodukt som, enligt Bronsman, säljs med framgång i drygt trettio länder runt om i världen.


Bolaget hade 2014 en nettoomsättning på nästan 1,8 miljarder kronor (1,6 miljarder 2013). Resultat efter skatt för koncernen uppgick till drygt 124 miljoner kronor (71,3 miljoner 2013).
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.142