23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Cider nyckel till Kopparbergs framgångsrecept

Bryggerijättens i särklass viktigaste produkt går på export till drygt trettio länder.

"En stark varumärkesfokuseringen har under många år varit grunden till vår framgång. Globalt fortsätter vi att fokusera på vårt främsta varumärke Kopparberg Cider", skriver bryggerijättens vd Peter Bronsman i fjolårets årsredovisning som nyligen blivit officiell.

Kopparberg Päroncider – som är världens mest sålda päroncider – är bolagets i särklass viktigaste exportprodukt som, enligt Bronsman, säljs med framgång i drygt trettio länder runt om i världen.

Bolaget hade 2014 en nettoomsättning på nästan 1,8 miljarder kronor (1,6 miljarder 2013). Resultat efter skatt för koncernen uppgick till drygt 124 miljoner kronor (71,3 miljoner 2013).

BREAKING
{{ article.headline }}
0.067|instance-web02