23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

New York Times uppmärksammar Kalles Kaviar

Den amerikanska nyhetstidningen belyser marknadsföringen av den svenska påläggsklassikern.

Reklamfilmerna för Kalles kaviar – där den speciella smaken och svenska prägeln lyfts fram – röner uppmärksamhet också utanför Sveriges gränser. Tidningen New York Times publicerade i dagarna en artikel om varumärket och marknadsföringen.

Det är med tydlig tveksamhet som den japanska kvinnan i reklamfilmen provsmakar kaviaren. Hennes reaktion är svår att misstolka, även om hon ler artigt mellan tuggorna medan hon backar och parerar ytterligare smakprov. Resultatet är ungefär detsamma när Kalles besöker en rad andra länder runt om i världen.

I artikeln från The New York Times lyfts flera exempel från reklamfilmerna fram.

– Vi har tagit fasta på den typiskt svenska smaken och låter andra nationaliteter provsmaka Kalles Kaviar i våra reklamfilmer, dock utan framgång. Med glimten i ögat vill vi att svenska folket ska känna sig unika och stolta över Kalles Kaviar och dess svenska smak, säger Cecilia Sajland, marknadschef på Orkla Foods Sverige.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.095|