Arla går ut med en reklamkampanj i Göteborg där mejerijätten riktar en känga mot Way Out Wests eliminering av mjölk inför årets musikfest som inleds på torsdag. Det skriver Dagens Media.
"Förbjuden mjölk smakar bäst. Ha så kul på festivalen", hälsar Arla i reklamkampanjen som visas på Göteborgs spårvagnar och på digitala skyltar på centralstationen i staden. På reklambilden syns en person som fyller på en fickplunta med mjölk.
– Vi vill på ett humoristiskt sätt knyta an till mjölkförbudet och kanske ge ett litet konkret tips till besökarna. Mjölk är en näringstät sportdryck rik på proteiner som reparerar och bygger upp musklerna. Perfekt om man ska på festival och dansa till gryningen, säger Arlas presschef Claes Henriksson till Dagens Media.
I juni meddelade Way Out West att årets festival blir näst intill mjölkfri i och med att havremjölksproducenten
Oatly befinner sig sedan tidigare i en mjölkstrid med lobbyorganisationen Svensk mjölk, som reagerat starkt på Oatlys marknadsföring.
i Marknadsdomstolen i ett försök att stoppa havremjölkproducentens budskap om att komjölk är till för kalvar och inte för människor.
Arlas aktuella kampanj är gjord av kommunikationsbyrån ANR BBDO.
