23948sdkhjf

Vd:n ska styra Instagramkontot

Högsta chefen ger inblick i livsmedelsjätten.
Sedan årsskiftet har Orkla Foods Sverige varannan vecka låtit medarbetare ta kontrollen över företagets officiella Instagramkonto.

Syftet har varit att öka insynen i ett av Sveriges största livsmedelsföretag.

Sedan initiativet drog igång har ett 20-tal medarbetare fått dela med sig av sin vardag på jobbet.

Näst på tur är Orkla Foods Sveriges vd Henrik Julin som tar över kontot vecka 48.

Nya följare

Följarna har fått en inblick i allt från hur det är att arbeta som gastronom på innovationsavdelningen och brand manager på marknadsavdelningen till inköpare av råvaror och produktionsledare på fabrik.

– Dagens konsumenter vill veta varifrån maten de äter kommer och hur det går till när den tillagas. Genom våra medarbetarveckor har vi velat bidra till en ökad förståelse för hur vi arbetar och det finns inga som kan beskriva det på ett bättre än våra egna medarbetare, säger Helén Knutsson, kommunikationschef på Orkla Foods Sverige.

Gensvaret har varit väldigt positivt och antalet nya följare har ökat som mest under medarbetarveckorna.

Men initiativet har även gett positiva effekter internt.

– Genom att våga engagera hela företaget i den externa kommunikationen har vi upptäckt vilken oerhörd potential som vilar i att låta våra egna medarbetare vara kommunikatörer. Stoltheten går inte ta miste på, säger Helén Knutsson.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094