23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Han får ansvar för Norrmejeriers portfölj

Ny kommersiell chef – tar hand om bland annat Västerbottensost.

Stephan Borgström blir ny kommersiell chef på Norrmejerier, där han kommer ha ansvar för mejeriets varumärkesportfölj samt kundernas egna varumärken.

– Det är väldigt spännande att åter kliva in i affärsrollen och speciellt på Norrmejerier som är ett spännande företag med en stark, lokal hemmamarknad och välkänt i Sverige med sina starka riksvarumärken Västerbottensost, Verum och Gainomax, säger Stephan Borgström i en kommentar.

Han kommer närmast från rollen som seniorkonsult på Macklean, som har uppdrag inom affärs- och strategiutveckling för gröna näringar. Innan dess har Borgström bland annat arbetat tio år inom Arla Foods, och varit försäljnings- och marknadschef på Milko.

Borgström kommer att ha sitt lag av key account managers i Umeå, medan han själv är placerad i Stockholm tillsammans med nyvärvade exportchefen Diego Cabeza.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.065