23948sdkhjf

Netto lanserar EMV-märke

Det nya ekologiska varumärket går under namnet Go Eko.
Netto utökar sitt EMV-sortiment med ekologiska märket Go Eko. Enligt kedjan riktar sig märket mot kunder som vill välja "en hållbar livsstil", och utmärker sig genom att hålla samma prisnivå som andra varor i sortimentet, trots ekologisk märkning.

Man har sedan tidigare EMV-varor i form av Goda Bordet, Bygdens och Premieur. Det nya varumärket som läggs till i portföljen är enligt Netto framtaget på grund av kunders efterfrågan på ekologiska alternativ, tillsammans med att man som företag vill minska sitt ekologiska fotavtryck.

– Detta är en del av vår framtida strategi och är något som vi sätter stort fokus på. Det är något som vi kommer arbeta med kontinuerligt och varumärket kommer växa med fler produkter, säger Bent Holm, vd för Netto Sverige, i ett pressmeddelande.
Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Så klarade Skåne-Möllan prisökningarna
Utmanande kvartal för Midsona
AAK vill dubbla rörelseresultatet
Lantmännen förvärvar skånsk lantbruksverksamhet
Max tar COO och vice vd från Yum Brands
Axfood utklassade marknaden – höjer utdelningen
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
RS & FastFood
Packnet

Sänd till en kollega

0.11