23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Gotlands Bryggeri vill bli först med burkinnovation

Spendrups-bolaget kommer satsa på så kallade 360-burkar

Spendrups-ägda Gotlands Bryggeri vill bli först på svenska marknaden med en relativt ny förpackningsinnovation, skriver

sajten Beernews

.

Lösningen, som skapades inför fotbolls-VM 2010 av det amerikanska bryggeriet Sly Fox Brewing Company, låter konsumenten ta av själva överdelen av burken vilket gör att den mer liknar ett glas.

Enligt kommentarer från Gotlands Bryggeris vd Johan Spendrup ville man införa burken i april, men det hela har försenats och man förväntar att kunna erbjuda öl i den nya lösningen nästa år.

För att kunna erbjuda öl i den nya burktypen, som enligt Johan Spendrup ger fördelar över flaskan både gällande logistik och miljö, måste man genomföra vissa investeringar i Spendrups huvudbryggeri

– Vi vill satsa på det och det kommer att bli en investering i Grängesberg, säger Johan Spendrup till Beernews.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web01