23948sdkhjf

Mathem slopar avgiften

Med fri leverans hoppas man locka fler kunder.
Näthandelsaktören Mathem tar färsk statistik som underlag när man gör sitt senaste drag. I rapporten "Digital mathandel 2017" från Svensk digital handel uppger mer än hälften av de som handlat mat på nätet det senaste året att man inte vill betala för leveransen.

Därför slopar Mathem helt enkelt avgiften – något man ser som ett tilltag för att öka tillväxten.

Samtidigt menar man att det också är en insats för miljön då bolagets bilar kan samköra 25 olika köp, något som ersätter dagens situation där varannan svensk konsument som äger en bil använder den fyra av fem gånger till att handla mat, enligt rapporten.

– Vi hoppas att de fria leveranserna ska få ännu fler att handla sin mat på nätet, säger Tomas Kull, grundare och vd på Mathem, i ett pressmeddelande.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093