Under tisdagen invigde Estrella en ny produktionslinje på fabriken i Angered i Göteborg, ämnad för att framställa grytfriterade chips. Satsningen är den andra på relativt kort tid, då man senast i april förra året investerade 27 miljoner kronor i ny snackslinje. Det var i sin tur den första stora investeringen på tio år för företaget, som i samma veva flyttade produktion från Norge till Göteborg. Satsningarna har också gjort att man kunnat nyanställa fler, och man är sedan några år tillbaka en av de största arbetsgivarna i Angered med cirka 200 anställda. – Självklart känns det otroligt roligt att få investera och satsa i lokal produktion, vi är redan idag en stor arbetsgivare i Angered och detta gör att vi kan fortsätta att stärka oss ännu mer, säger Carina Hanson, vd för Estrella, i ett pressmeddelande. Varumärket för Estrellas grytfriterade chips – Västkustchips – lanserades 2012 och har sedan dess stadigt ökat i försäljning menar företaget, som också ser att varumärket är det mest populära inom sitt segment i Sverige.
Estrellas nya chipslinje invigd
Fabriken i Göteborg får ny produktionslinje – den andra investeringen i anläggningen sedan april förra året.
Under tisdagen invigde Estrella en ny produktionslinje på fabriken i Angered i Göteborg, ämnad för att framställa grytfriterade chips. Satsningen är den andra på relativt kort tid, då man senast i april förra året investerade 27 miljoner kronor i ny snackslinje. Det var i sin tur den första stora investeringen på tio år för företaget, som i samma veva flyttade produktion från Norge till Göteborg. Satsningarna har också gjort att man kunnat nyanställa fler, och man är sedan några år tillbaka en av de största arbetsgivarna i Angered med cirka 200 anställda. – Självklart känns det otroligt roligt att få investera och satsa i lokal produktion, vi är redan idag en stor arbetsgivare i Angered och detta gör att vi kan fortsätta att stärka oss ännu mer, säger Carina Hanson, vd för Estrella, i ett pressmeddelande. Varumärket för Estrellas grytfriterade chips – Västkustchips – lanserades 2012 och har sedan dess stadigt ökat i försäljning menar företaget, som också ser att varumärket är det mest populära inom sitt segment i Sverige.