23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Efter förra årets Coop-succé – nu vann Ica

Livsmedelshandelns bästa marknadschef blev i år Ica:s Mats Liedholm.

Förra veckan delade Resumé ut pris till de bästa marknadscheferna i Sverige inom olika branscher. Förra året utsågs Coops Björn Larsson som

den bästa marknadschefen i Sverige

.

Riktigt så bra gick det inte för livsmedelshandeln i år, men inom den egna kategorin fick Ica revansch på Coop, när Icas Mats Liedholm utsågs till livsmedelshandelns bästa marknadschef.

Det var första gången en marknadschef för Ica vann priset. Han vann dels för arbetet med reklamkaraktären Ica-Stig och dels för deras matkommunikation i den egna tidningen Buffé, där man i ett antal teman behandlat marknaden och samhällsutvecklingen.

– Så vi känner av att vi berör. Ett koncept är det svenska och närproducerade, vilket passar vår modell med fria handlare som skräddarsyr sina lokala sortiment, säger Mats Liedholm till Resumé.

Totalvinnare, som förra året var Coops Björn Larsson, blev i år Åhlens Lina Söderqvist.

Alla nominerade i kategorin livsmedelskedjor:
  • Pontus Andersson, City Gross
  • Björn Larsson, Coop
  • Maria Nobel, Hemköp
  • Mats Liedholm, ICA
  • Patrick Grabenbauer, Willys
  • Fredrik Marmbrandt, Lidl
  • Maria Polias, Netto
BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web04