Guldfågeln förlänger sponsoravtal

| Av Niklas Kallin Thander | Tipsa redaktionen

Arenan i Kalmar kommer fortsatt att gå under företagets namn.

Sedan fotbollsklubben Kalmar FF:s arena invigdes 2011 har den burit sponsorn Guldfågels namn – och så kommer det fortsätta, åtminstone de närmsta sju åren.

Fotbollsklubben och företaget har nämligen tecknat ett nytt sponsoravtal, för att ersätta det gamla som går ut vid årsskiftet. Avtalet sträcker sig över sju år, men själva summan vill ingen av parterna uppge.

Läs också: 40 personer får lämna Guldfågeln

Enligt Kalmar FF:s ordförande är avtalet i ungefär samma storlek som tidigare avtal, och beskrivs som "en betydande inkomstkälla" för klubben.

Läs också: Tillfällig vd-lösning blir permanent för Guldfågeln

– Vi är stolta att fortsätta samarbetet med Guldfågeln kring Guldfågeln arena - som på kort tid blivit ett etablerat varumärke på ett nationellt plan. Det är en extra glädje i att ett lokalt företag som verkar i hela Sverige använder oss som kommersiell kanal, säger Kalmar FF:s ordförande Mattias Rosenlund i ett pressmeddelande.

Enligt kommentarer under presskonferensen, som hölls under tisdagen, innebär avtalet att Guldfågeln betalar mer om Kalmar FF vinner matcher och håller sig i Allsvenskans toppskikt.
Mer om: Guldfågeln


Håll dig uppdaterad med Food Supply SE

Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Australiens jordgubbsodlare drabbade av nålsabotage

Nålar har hittats i jordgubbar över hela landet – det har lett till att odlare skaffar metalldetektorer, samtidigt som regeringen kraftigt skärper straffen för matsabotage.

Nötter återkallas i nytt mögellarm

E-handelsgrossist tar upp kampen om kylt och fryst

Frysta varor är först ut när Out of Home lanserar rikstäckande kyl- och fryssortiment. "Jag tror att det finns plats för en fjärde grossist", säger marknadschef Jacob Hillestad.

Arlas drickyoghurt blir eget varumärke

Årets glögg släpps idag

Lösningen på organiserade stölder: ”Vi har tekniken”

De sju personer som frigivits efter miljonhärvan i Göteborg skulle kanske skaka galler om spårbarheten på produkterna vore bättre. Men tekniken finns och är på väg ut i handeln. ”Pilottester beräknas under 2019”, säger Staffan Olsson, produktchef hos den världsledande streckkodsleverantören GS1.

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut en gång om dagen.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Färdiglagat à la Operakällaren igen

Coop uppmanar – med lukt av gammal mjölk

Oumph till Pizza Hut

Hälsingestintan vill ta in mer kapital

Uppgifter: Coca-Cola utforskar cannabis-dryck

Hemköp hakar på påstrend

Originalbagarn i konkurs efter extremsommaren

Tre produktionsställen berörs när EMV-bageriet går i konkurs – den varma sommaren nämns som största orsaken.

Efter stöldhärvan – DNA-märkningen sprids till 400 butiker

Ica-handlaren Mikael Ovrells initiativ till DNA-märkning har startat en omfattande expansion i branschen. 200 butiker använder sig av tekniken. ”Vi räknar med att siffran snart fördubblats”, säger Monika Johannesen, försäljningschef på Vindico, som står bakom DNA-sprejen.

Ny vegandryck får bred lansering

Ärtprotein är basen för nya veganska Sproud.

Zoégas lägger till medgrundare – efter 132 år

Med en ursäkt lägger Zoégas till en grundare i företagets historia – Carlos Zoéga hade mer hjälp av sin fru Maria än vad man tidigare trott.

På nytt jobb
Lantmännen Cerealia-chef tar över Fairtrade

Cecilia Ceder blir ny vd för Fairtrade Sverige.

City gross återkallar nötter

Stor omställning hos Coop Värmland

Rootfruit gör nyemission för nytt förvärv

Snacksföretaget Rootfruit Scandinavia köper Exotic Snacks – gör nyemission för att finansiera det nya förvärvet.

Löfbergs nya samarbete del av strategin

Amerikanska Humm Kombucha väljer Löfbergs som säljpartner i Sverige – för rosteriet är det i linje med satsningen på nya affärsområdet Ready to.

Svenska dumplings tar plats i norska butiker

Ett utökat samarbete med Norgesgruppen gör att Beijing 8 får en bredare lansering.

Kommuner får skänka och ta emot mat

De fick Livsmedelspriset

Han ska representera Arla Sverige

"Havet utnyttjas dåligt som skafferi"

1

Vi kommer att skruva ner i framtiden

LRF:s vd går efter tio år

Sex trender som säljer

Från Copenhagen Plaza till The Lodge

H&M tar över gamla Coop

Spendrups sluter upp bakom plaststrategi

Coop hjälper nyanlända

Så mycket måste köttpriset höjas

Nytt flingföretag vill ta in miljoner

Kryddmix återkallas

Se alla Företagens egna nyheter

Nyhet!

Scanautomatic 2018

Möt Pilz på Scanautomatic mässan 2018 i Göteborg: Monter nr: B05:32

Danskt manipuleringsskydd populärt i USA

Synglas från Mirit Glas

Telfa AB - livsmedelspumpar ställer ut på Euro Expo industrimässa i Falun 26-27 september

Lagafors skeppar produkter till USA – samarbetet med den amerikanska partnern börjar ge resultat

Som handen i handsken

IMA dairy food HAMBA

AxFlow ställer ut på VA-mässan 25-27september 2018

Besök TENTE på mässa i Tammerfors, Finland

Ny bläckstråleskrivare för tuffa, industriella miljöer

IO-Link-konverter för RS232-apparater

Constructor lanserar appen RackCheck

Micro870 PLC system

Mirit Glas erbjudar härdat glas är en stark lösning

AxFlow AB och Pichano Husum AB ingår samarbetsavtal för Nash pumpservice i Sverige

IMA dairy food BENHIL

Telfa AB - livsmedelspumpar ställer ut på Euro Expo industrimässa i Lund 12-13 september

Hinkar

Besök os på ScanPack 2018 i Oktober

SSI Schäfer levererar automationslösning år PostNord/Stadium

Industrikamera

Danskutvecklad plastbägare gör skillnad för bredbar choklad

Skyddslock för inbyggda givare

Sänd till en kollega

0.334