Guldfågeln förlänger sponsoravtal

| Av Niklas Thander | Tipsa redaktionen

Arenan i Kalmar kommer fortsatt att gå under företagets namn.

Sedan fotbollsklubben Kalmar FF:s arena invigdes 2011 har den burit sponsorn Guldfågels namn – och så kommer det fortsätta, åtminstone de närmsta sju åren.

Fotbollsklubben och företaget har nämligen tecknat ett nytt sponsoravtal, för att ersätta det gamla som går ut vid årsskiftet. Avtalet sträcker sig över sju år, men själva summan vill ingen av parterna uppge.

Läs också: Kycklingindustrins vatten ska bli dricksvatten

Enligt Kalmar FF:s ordförande är avtalet i ungefär samma storlek som tidigare avtal, och beskrivs som "en betydande inkomstkälla" för klubben.

Läs också: 40 personer får lämna Guldfågeln

– Vi är stolta att fortsätta samarbetet med Guldfågeln kring Guldfågeln arena - som på kort tid blivit ett etablerat varumärke på ett nationellt plan. Det är en extra glädje i att ett lokalt företag som verkar i hela Sverige använder oss som kommersiell kanal, säger Kalmar FF:s ordförande Mattias Rosenlund i ett pressmeddelande.

Enligt kommentarer under presskonferensen, som hölls under tisdagen, innebär avtalet att Guldfågeln betalar mer om Kalmar FF vinner matcher och håller sig i Allsvenskans toppskikt.
Mer om: Guldfågeln


Håll dig uppdaterad med Food Supply SE

Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Mattjänster i dust efter KKV-anmälan

Karma satsar på Storbritannien

Matsvinnsappen rekryterar ansvarig för expansionen – första uppdraget blir etablering av tjänsten i London, med planerad lansering i början av nästa år.

Ny nationell arena för innovation inom livsmedel får miljoner

Han är ny vd för Bring Frigo

Icas näthandel över en miljard – startar darkstore

Starköl kan komma att säljas på finska gårdar

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut en gång om dagen.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Global återkallelse av barnmat efter salmonellautbrott

"Missbruk av ordet kött"

Branschorganisation kritiserar nya danska vegan-köttfärsen som snart lanseras brett i landet.

Finländsk snabbmatskedja riktar sig mot Sverige

Med nytt koncept vill Kotipizza expandera mot nya marknader – däribland Sverige.

Hallon återkallas efter risk för kräksjuka

Tillfälligt ålfiskestopp efter ministermöte

Umida rekryterar chef för sälj och marknadsföring

Fiskfrakt i fukttålig träförpackning

Coop dumpar 120 ton socker

Polarbrödsgruppen en av investerarna i Peckas

McDonald's och Anamma i långsiktigt samarbete

Första steget är den gemensamt utvecklade burgaren McVegan, som kommer lanseras i både Sverige och Finland senare i år.

Coop i nytt köttsamarbete

Priset på smör ökar – kaffet billigare

Åbro ska mikrobrygga åt restauranggäster

Danskt köttsubstitut får storlansering

Orkla-ägda Naturlis veganska köttfärs, som likt amerikanska föregångare ska smaka som kött, lanseras i alla Dansk supermarkeds 600 butiker. "En världssensation", menar en dansk vegetarisk förening.

Johan och Nyström satsar i Göteborg

Rosteriet går från noll till tre kaféer i staden – och satsar även på kontorsförsäljning i området.

Fortsatt stark efterfrågan på vegetariskt alternativ

Bucht om exportsatsningen: Största någonsin

Under nästa år sjösätter regeringen flera satsningar för att öka livsmedelsexporten. Enligt landsbygdsminister Sven-Erik Bucht vill man höja ambitionen rejält.

Stormejerierna tror att hög efterfrågan kan mötas

Arla, Skånemejerier och Norrmejerier ser att handelns efterfrågan på smör och grädde kan mötas, men med vissa kompromisser.

Midsona-chef lämnar – nu presenteras ersättaren

Icas försäljningstrend fortsätter

Livsmedelsverket ratar GMO-märkning

Allt fler vill ha ett grönt julbord

Grossist hade stor mängd utgångna varor vid kontroll

Svenska matproducenter steppar upp

Näthandeln med mat ökar 30 procent

Orkla köper producent av frysta grönsaker

Irländska storförvärvet lyfte Scandi Standard

Bransch-vd prisvinnare på ekomäsa

Gastrofy byter namn

"Mathjälte" gör ost av världsklass

Se alla Företagens egna nyheter

God Jul & Gott Nytt År!

Mjukvarubaserade Connected Services driver på digitaliseringen

Osynligt bläck märker Absolut flaskorna

BITOs nya självgående transportfordon

God Jul & Gott Nytt År önskar ebm-papst

IMA dairy food HASSIA

AF Packaging Solutions

Vårens kurser 2018

IMA dairy food GASTI

IMA dairy food HAMBA

Vårt team i Slovenien utökas med servicetekniker

Ny video om förpackningar för livsmedel

Med ready2_spray lackerar roboten själv

IMA dairy food BENHIL

IMA dairy food ERCA

Nytt nummer av Unboxed

SMART Pooling finalist till årets hållbara IT-projekt

Vårt team i Tyskland utökas med servicetekniker

Har du problem med din Schleicher PLC?

Fräsch ny förpackning för lagrad ost är en klar succé

Nytt nummer av Materialhanteraren ute!

Julen står för dörren - har du hittat mandeln i din gröt?

Dacapo förbereder för fortsatt framtida tillväxt

10% rabatt på läckagetestare

Julhälsning från Carlsson & Möller AB

Sänd till en kollega

0.206