Absolut-anställda slänger kläderna i ny reklamkampanj

| Av Niklas Thander | Tipsa redaktionen

Naket ska symbolisera ärlighet i en nya reklamkampanj. Samtidigt visar nya halvårsrapporten att Pernod Ricard ökade försäljningen med drygt 5 procent.

Absolut Vodka, ägaren Pernod Ricards största produkt, vill visa att man inte har något att dölja. För att symbolisera detta släpper man en ny reklamfilm, där 28 stycken av bolagets anställda (tillsammans med en rad inhyrda skådespelare) figurerar utan kläder.

I filmen vill man lyfta fram både öppenhet och hållbar produktion, där man fokuserar på bland annat den lokala produktionen i Åhus. Enligt vodkaproducenten ser man filmen som ett humoristiskt sätt att visa sina värderingar.

– Våra medarbetare och leverantörer är väldigt stolta över att stå bakom världens femte största spritvarumärke, men kanske framförallt över hur hållbar tillverkningen i Åhus är. Det är därför så många av våra närmsta kollegor ville bidra till inspelningen, säger Absoluts produktionsdirektör Anna Schreil, som också medverkar i reklamfilmen.

Läs också: Unilever hotar med annonsstopp på Facebook och Google

Se filmen nedan:



Samtidigt släpper Pernod Ricard sin första halvårsrapport för verksamhetsåret 2017-18. Försäljningen ökade med 5,1 procent till 5,082 miljarder euro, medan vinsten med 5,7 procent till 1,496 miljarder euro.

Läs också: Fortfarande okej med alkoholreklam i tv

Den positiva utvecklingen drivs på av en högre efterfrågan i Asien, framförallt i Kina och Indien. För Absolut ser man att både etablerade marknader som England och Tyskland, tillsammans med nyare marknader som Kina, Sydkorea och Sydafrika, växer – något som väger upp för en fortsatt negativ utveckling i USA.

I Kina, som tidigare varit en liten marknad för Absolut, ser man en tillväxt efter att man bland annat genomfört en kampanj i 100 kinesiska städer i samband med kinesiska nyåret, berättar vd Anna Malmhake i ett pressmeddelande.


Håll dig uppdaterad med Food Supply SE

Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Ikea återkallar godis – skadedjur upptäcktes hos svenska producenten

En konsument i Irland hittade en död mus i en av godispåsarna – nu återkallas produkten på flera europeiska marknader.

Stadsmissionernas arbete mot matsvinn får miljonstöd

Nutella-kaos kan ge dryga böter

Unilever kan lämna London

Brexit är ett tungt vägande skäl till att Unilever överväger att lämna London och flytta hela huvudkontoret till Rotterdam. Beslutet väntas fattas redan nästa månad, rapporterar nederländsk och brittisk affärspress.

LRF Mjölk i stor omorganisering

Enheten ska knytas närmare LRF i syfte att öka mjölkinvägningen och konsumtionen i landet. En av konsekvenserna är att personalstyrkan halveras.

Karamellmjölk på burk ska utmana läsken

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut en gång om dagen.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Ifoodbags grundare lämnar företaget

Lägre vinst för Kopparbergs

Tidigare Coop- och Ica-vd föreslås till Lantmännen

12 miljoner ska ta vegankedjan till tvåsiffrigt

Quorns passning till KFC i kycklingkris

Från fiber till "ful" frukt

Rescued fruits nya vd kommer närmast från anläggningsbranschen.

Ny japansk innovation: Banan med ätbart skal

Kan Mongee utmana den allsmäktiga Cavendish-bananen? Inte i dagsläget kanske, då det bara produceras ett hundratal i veckan.

Med sheanöt blir olivoljan "smör"

Tysk expert riggar för superanläggningen

Plastpåsetillverkarens nya ägare också i konkurs

Ännu en konkurs för verksamheten i Rimbo, som gått många turer under det senast året.

Ägg från burhöns förbjuds i franska butiker

Arla ökar starkt på flera områden

Koncernens omsättning upp med cirka 8 procent – främst på grund av högre försäljningspriser.

Små bryggerier tror på sig själva

Lönsamheten för många mikrobryggerier uppges vara låg, enligt en enkätundersökning genomförd av LRF. Samtidigt är framtidstron stark och en stor del tror på snabb vändning.

De är bäst på miljömärkt fisk

Studie: Livsmedel inte problemet när det kommer till mikroplaster

Jubilerande mejeri inviger ny satsning

Bättre resultat för Scandi standard

Lidls danska reklam inför rätta

Jämförelse mellan kedjans egna produkter med andras gick för långt enligt leverantörerna.

Energiombyte på charkfabrik ger flis i dubbel bemärkelse

Näthandel stärker konkurrens

Hemköp vill förbättra sin Karma

Köp i Argentina gör Arla störst på vassle

Åkeri först i Foodhills satsning

Axfood tar kompetens från Coop

Han blir vd för Ingelsta kalkon

Carlsbergs resultat minskade kraftigt

Näthandeln med livsmedel ökade rejält

Food for Progress rekryterar från Krav

Nutella orsakade kaos i Frankrike

Plast i osten – Arla återkallar

Se alla Företagens egna nyheter

Och plötsligt är det vår – Säkra din plats på årets Prodsummit redan nu

Prisgaranti på marknadens bästa maskiner!

Plasthinkar

Teltek håller seminarium/minimässa i Kungälv och Nacka

Testa MK12 märkningsmaskin och få snabbare resultat!

Nyhet till möbler och stolar

Atlas Copco filter - hög kvalitet och låg pris

API PRO Underhållssystem – certifierad partner för SAP-integrationer

Upptäck ebm-papst i applikationer - Kondensorer och kylmedelkylare

AxFlow AB utökar sitt sortiment med pumpar från Johnson Pump

Återvunnen plast

API – AXXOS visar komplett stöd för effektivisering och driftsäkerhet på Underhåll 2018

Grannar till snabbmatsrestauranger slipper oönskad matdoft med ny reningsteknik

Bull Salicath ApS

Tack till de som besökte oss i vår monter!

Lagafors pallar pressen från Skandinaviens ledande juicer och fruktdrycker

Inga känslor i optimerad produktion - kostnadsfri e-bok och webinar

USON Matavfallskvarn - Waste Queen

Vilka är våra kärnkompetenser?

BITO har inrett

Välkommen till Anuga FoodTec 20-23 mars

Nomo ställer ut på Industrimässa i Östersund

Telfa AB - livsmedelspumpar ställer ut på Euro Expo industrimässa i Östersu...

IMA dairy food HASSIA

Nyanställning

Sänd till en kollega

0.197