23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Festis testar udda smaker

Dryckesmärket snöar in på godis, snacks och fika för tre nya smaker. Samtidigt drar man ner rejält på sockerinnehållet.

När Festis i april lanserar tre nya dryckessmaker är det med något oväntade smaker och kombinationer, hämtade utanför den annars vanliga fruktlådan.

Som vårens nyheter släpper man nu smakerna Päron/popcorn, hallon/lakrits och cappuccino. Enligt Carlsberg, varumärkets ägare, har man med de nya smakerna försökt "ge något extra".

– Vi har låtit lekfullheten leda oss fram till de här nya, färgsprakande kombinationerna. Smaker som popcorn och kaffe kanske inte är vad man förväntar sig i en stilldrink, men vi ville utmana oss själva, säger Wiveca Fribert, varumärkesansvarig för Festis.

Lansering sker en dryg vecka in i april, men kommer innan dess till Hemmakvälls butiker. I samband med det nya dryckessläppet minskar man också sockerinnehållet i hela sortiment med cirka en tredjedel, meddelar bryggeriet.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.095