23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Santa Maria byter kryddlock – igen

Ägaren Paulig Foods väljer att lyssna på kritiken.

Efter att ha fått kritik för sin nya förpackningskonstruktion för kryddor väljer Paulig Foods, ägare av varumärket Santa Maria, att gå konsumenterna till mötes och ändra förpackningen på ett antal kryddor. Det skriver man i ett pressmeddelande.

Kritiken uppstod efter att företaget introducerat den större burköppningen på vissa av produkterna. Tanken med den, enligt Paulig Foods själva, är att göra det enklare att kontrollera kryddningen, att lättare kunna hälla kryddan i mått och att kunna få tillbaka krydda i burken vid behov. Men lösningen föll inte alla i smaken; många önskar en ströare istället.

– Den pågående dialogen med våra konsumenter har givit oss ännu bättre förståelse för produktens användningsområden. På många kryddor har vi redan ströare, men med de nya insikterna som grund har vi beslutat att ändra från den större öppningen till ströare på ytterligare 16 kryddor. Vi hoppas att konsumenterna kommer att uppskatta det och vi vill rikta ett stort tack till alla som har hört av sig och delat med sig av sina synpunkter, säger Eva Berglie, Kommunikationschef på Paulig Foods, i ett pressmeddelande.

Följande Santa Maria kryddartiklar byter öppning från den halvmåneformade till ströare:

Ekologisk Cayennepeppar

Ekologisk Grillkrydda

Ekologisk Gurkmeja

Ekologisk Ingefära

Ekologisk Kanel

Ekologisk Paprika

Ekologiskt Vitlökspulver

Chili Pepper

Chili Powder

Ancho Style Chili Pepper

Chipotle Chili Pepper

New Mexico Style Chili Pepper

Curry Extra Stark

Grillkrydda

Gurkmeja Malen

Ingefära Malen

Kanel Malen

Paprika Rökt

Paprika Stark

Paprikapulver

Salladskrydda Italiensk

Vitlökspulver

De uppdaterade burkarna väntas rulla ut i butik i november-december.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063