23948sdkhjf

Paolo Roberto ska knocka konkurrensen

| Av Pontus Nyman | Tipsa redaktionen

52 nya Paolos-produkter är ute i handeln och siktet ställs ännu högre. ”Vi ska vara det självklara valet bland italiensk mat."

Hallå där Paolo Roberto före detta proffsboxare och numera entreprenör, producent och grossist med det egna varumärket ”Paolos”. Du har 52 nya produkter ute i Coops butiker. Hur känns det?

Läs också: Pumpaodlare besviken på Coop

Det är en jättestor händelse för mig, både personligt men framförallt för mig som entreprenör. Den kolonialsatsningen som vi gör nu med Paolos-varumärket är historisk. Jag känner mig både tacksam, stolt och ödmjuk inför hela satsningen, säger Paolo Roberto till Food Supply.

Det rör sig bland annat om olika olivoljor, pastasorter och såser. Hur har de tagits emot?

Mottagandet har varit över all förväntan. Jag vet att svenska folket älskar italiensk mat och Italien men att intresset skulle bli så här stort är överväldigande.

Finns det någon särskild produkt som du hyser en extra förkärlek till?

Läs också: Kunderna rasar – bojkottar Arla

– Ja! Min olivolja "Terra Mia" ligger mig väldigt nära hjärtat. Oliverna kommer från min familjs egna odlingar i Italien och vi är själva med och skördar oliverna för hand varje år. Jag vet hur mycket kärlek och hantverk som ligger bakom varje flaska. Om man vill uppleva en olivolja som är något alldeles extra så ska man uppleva "Terra Mia". Namnet "Terra Mia" betyder "min jord" på italienska – det är äkta och på riktigt. Det är så vi jobbar.

Coop har ensamrätt på produkterna fram till slutet av januari 2019. Vad betyder samarbetet med Coop för ditt varumärke ”Paolos”?

– Det har varit och är väldigt inspirerande och roligt att samarbeta med gänget på Coop. Vi delar många intressen, inte minst kärleken till mat och visionen att sprida matglädje. Mat är inte bara något man äter, de ska vara inspirerande också lustfyllt!

Hur har försäljningen gått?

Läs också: Coop släpper ny e-handelsbomb

– Jättebra såklart! Konsumenterna vill ha bra mat och dessutom har vi lagt oss på en prisnivå som alla har råd med.

Vad blir nästa steg för varumärket ”Paolos”?

Paolos ska bli det självklara valet inom italiensk mat. Om några veckor gör vi en rikstäckande utomhuskampanj tillsammans med Coop och under nästa år kommer Paolos satsa mer än någonsin tidigare. Vi ska få svenska folket att uppleva hur riktig italiensk mat smakar.



Håll dig uppdaterad med Food Supply SE

Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Synliga svenskar rider på trendvåg

Här strålar världens mattrender samman

Rapport från en av världens största matmässor i Paris.

Vegetarisk rätt Söderbornas favorit

Hon vann Mack-SM med klimatsmartare alternativ

Stockholmsbagare bakom Sveriges bästa macka.

Fazer säljer världens mest sällsynta choklad

Lanserar ett parti i november.

Ny vision och design från Stjärnägg

Företaget ska få svenskarna att äta fler ägg.

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut en gång om dagen.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Årets julkaffe är redan slutsålt

2018 nytt rekord för Zoégas.

Scan lanserar närproducerad julskinka

"Vi kommer fortsätta erbjuda samma uppskattade smak och kvalitet som den vanliga Scan Piggham-skinkan har"

Nu ska PET-flaskorna återvinnas

Inför prisutdelningen i Sustainability Awards hölls seminariet Sustainability Packaging Summit på Superbrandscenen under Scanpack.

Storslam för kycklingjulskinka på Chark SM

"Givetvis jätteroligt"

Nytt biologiskt nedbrytbart förpackningsmaterial

Probi med ny CFO

Minskat klimatavtryck för returlådor

De blev årets marknadsförare på Umeågalan

"Otroligt stolta"

Från Arla till LRF

Mejerijättens kommunikationschef efterträder Linda Segerblom på LRF.

Pricer i affär med stor kanadensisk kedja

Martin & Servera och Kronfågel vill minska matsvinnet

Detta genom att ta vara på gamla värphöns som slaktas utan att köttet används.

Nedräkningen till FoodTech har börjat

Tetra Pak varslar 150 i Lund

Anledningen är organisationsförändring.

Här är vinnarna i Chark-SM 2018

Tävlingen är avgjord.

Omärkta rör gav 150 000 i sanktionsavgift

Lindt öppnar flaggskeppsbutik i centrala Stockholm

Snart kan alla chokladälskare shoppa godsaker centralt.

Marabou släpper chokladkalender

Framtagen för den som vill äta mer än en bit om dagen.

Här är Årets senap från Apoteket

Med smak av chili och honung.

Besvikelse för HK Scan

Matsmart med ny marknadschef

Scandi Standard ökar omsättningen

Carlsberg ökade försäljningen i sommarvärmen

Han blir ny CFO för Menigo

Kunderna rasar – bojkottar Arla

Svegro går mot papper

Mer vegetariskt på tallriken

Ölbrist är inte ett problem – ännu

Balkow om Axfoods lagerplaner

Värmen dämpade svenskarnas sug efter godis

Grossister håller på årets Kalix löjrom

Se alla Företagens egna nyheter

Nu lanserar vi vår uppdaterade och förbättrade Golvskumningsenhet FFU II C/DC.

Stora Charkdagen

Trioplast Nyborg får diplom för sitt miljöarbete

Tekniskt glas från Mirit Glas – för mer än bara syns skull

AF Packaging Solutions

Nomo är utställare på Elmia Subcontractor

Large hollow shaft encoders with Industrial Ethernet from TR Electronic

Träffa AxFlow på Euro Expo Örebro 28-29 november 2018

Nedräkningen till FoodTech 2018 har börjat

Välkommen till Elmia!

Termiska flödesregulatorer

Mirit Glas erbjudar synglas

ebm-papst DC-motor i transportsystem som eliminerar risken för kollisioner i monteringslinjer

IMA dairy food HAMBA

Telfa AB - livsmedelspumpar ställer ut på Euro Expo industrimässa i Örnsköldsvik 7-8 november

Träffa oss på KIPP Scandinavia under Elmia Subcontractor 13-16 november

Lager-plock och transportlådor

Ny hemsida knyter ihop tidigare digitala portaler

Träffa oss på Elmia Subcontractor

Vi ses väl på Chark SM?

Coop Nord storsatsar på butiken Coop Åre

Motordrivna membranpumpar för livsmedelsindustrin

Ny Linjelaser i rostfritt stål

Telfa AB - livsmedelspumpar ställer ut på Euro Expo industrimässa i Örnsköl...

Som partner till OEM-industrin kan ebm-papst erbjuda en unik bredd

Sänd till en kollega

0.306