23948sdkhjf

Paolo Roberto ska knocka konkurrensen

| Av Pontus Nyman | Tipsa redaktionen

52 nya Paolos-produkter är ute i handeln och siktet ställs ännu högre. ”Vi ska vara det självklara valet bland italiensk mat."

Hallå där Paolo Roberto före detta proffsboxare och numera entreprenör, producent och grossist med det egna varumärket ”Paolos”. Du har 52 nya produkter ute i Coops butiker. Hur känns det?

Läs också: Fler butiker börjar med komposterbara påsar

Det är en jättestor händelse för mig, både personligt men framförallt för mig som entreprenör. Den kolonialsatsningen som vi gör nu med Paolos-varumärket är historisk. Jag känner mig både tacksam, stolt och ödmjuk inför hela satsningen, säger Paolo Roberto till Food Supply.

Det rör sig bland annat om olika olivoljor, pastasorter och såser. Hur har de tagits emot?

Mottagandet har varit över all förväntan. Jag vet att svenska folket älskar italiensk mat och Italien men att intresset skulle bli så här stort är överväldigande.

Finns det någon särskild produkt som du hyser en extra förkärlek till?

Läs också: Tv-kock i nytt svinnprojekt på Coop

– Ja! Min olivolja "Terra Mia" ligger mig väldigt nära hjärtat. Oliverna kommer från min familjs egna odlingar i Italien och vi är själva med och skördar oliverna för hand varje år. Jag vet hur mycket kärlek och hantverk som ligger bakom varje flaska. Om man vill uppleva en olivolja som är något alldeles extra så ska man uppleva "Terra Mia". Namnet "Terra Mia" betyder "min jord" på italienska – det är äkta och på riktigt. Det är så vi jobbar.

Coop har ensamrätt på produkterna fram till slutet av januari 2019. Vad betyder samarbetet med Coop för ditt varumärke ”Paolos”?

– Det har varit och är väldigt inspirerande och roligt att samarbeta med gänget på Coop. Vi delar många intressen, inte minst kärleken till mat och visionen att sprida matglädje. Mat är inte bara något man äter, de ska vara inspirerande också lustfyllt!

Hur har försäljningen gått?

Läs också: Coop tar in omtalad vegoburgare

– Jättebra såklart! Konsumenterna vill ha bra mat och dessutom har vi lagt oss på en prisnivå som alla har råd med.

Vad blir nästa steg för varumärket ”Paolos”?

Paolos ska bli det självklara valet inom italiensk mat. Om några veckor gör vi en rikstäckande utomhuskampanj tillsammans med Coop och under nästa år kommer Paolos satsa mer än någonsin tidigare. Vi ska få svenska folket att uppleva hur riktig italiensk mat smakar.

Håll dig uppdaterad med Food Supply SE
Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Surtantens lägger ner

Fiberbaserat tråg kan ersätta CPET

Hon tog UF-företaget hela vägen till butikshyllan

Kommun överväger vildsvinskött

Skänker 44 ton mat direkt från lagret

Martin och Servera har hittat ett sätt att hantera mat som blir svinn redan på lagret.

Paradiset och Midsona startar företag ihop

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut en gång om dagen.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Tv-kock i nytt svinnprojekt på Coop

Bubs bygger nytt - fördubblar kapaciteten

Två fabriker blir till tre.

Klart: Systembolagets hemleveranser permanentas i hela landet

På nytt jobb
Från Lantmännen till Bergendahls

Ny sajt ska hjälpa bönderna

Löfbergs börjar använda återvunnen PET

- Nu ställer vi om till 25 procent återvunnen PET. Ambitionen är att öka andelen kontinuerligt, säger Madelene Breiling på Löfbergs.

Sill för miljoner – handlarnas förväntningar ökar

Matpriskollen och Köket.se inleder samarbete

Framgång för Poppels crowdfunding

Företag döms för dödsolycka

1

Dafgårds öppnar butik

Brasilianska ambassaden ilsknar till på Paradiset

Göteborgsmodell mot matsvinn blir rikstäckande

Göteborgs modell för att minska matsvinn har halverat mängden slängd mat. Nu ska Livsmedelsverket införa modellen i hela Sverige.

Stor köttskandal i Frankrike

"En tuff marknad har blivit tuffare"

Lanserar drinkar av matsvinn från hotellfrukosten

Kavlis byte – hårt slag för mejeriet

Ny snabbmatskedja född – satsar på latinamerikanskt

Panamigas erbjuder bilresenärer alternativ till ”slentrianmässiga hamburgaren”.

Kavli väljer Falköpings Mejeri

Löfbergs intar Lobbyn

På nytt jobb
Ny hållbarhetschef på Polarbröd

Astrid och aporna återuppstår

Orkla köper klassiskt importföretag

Finskt familjeägt fiskföretag till Sverige

Ny konsumentmärkning för lokala varor

Findus lanserar hållbarhetsstrategi

Mot toppen – med pizzabotten

På nytt jobb
Han är Orklas nya koncernchef

Pågen stoppas – av elbrist

På nytt jobb
Han ska styra media på Max

Se alla Företagens egna nyheter

... och vinnaren är:

Böjt och rundat glas från Mirit Glas

RPC Superfos ger Cariocas hink med tuschpennor ett nytt utseende

RS Components presenterar ny och mycket prisvärd PoE-testare från Fluke Networks

Tryckluftsdrivna membranpumpar i hygieniskt utförande

Vad är kopplingen mellan Industry 4.0 och IO-Link?

NYHET - läckagetestare LeakPointer 3

Synglas i hög kvalitet för inspektion av industriella processer

Kvalitetspotatis kräver ett idealiskt ventilerat lager

R 5 0760 A PLUS den intelligenta vakuumpumpen med integrerad frekvensomvandlare

RS Components lanserar en ny serie DC-DC-omvandlarmoduler med hög effekttäthet från Renesas Electron

När det krävs stor noggrannhet är avståndsmätare rätt val!

RS Components lanserar en serie kompakta industriella kontaktdon för hög överföringshastighet

Alfa Laval nyhet

Vilka är fördelarna med elektrisk drivteknik?

Följ med Wexoe till Rockwell Automation Fair i 18-21 November 2019

Alitea-varumärket firar 40 år!

Alfa Laval nyhet

RS Components lanserar USB- och AV-kablar från RS PRO

Uppfyll de höga kraven inom livsmedelsindustrin med IO-Link-lösningar från Balluff!

Hygieniska dubbelskruvpumpar för livsmedelsindustrin

KIPP 100 år 1919-2019

Stor efterfrågan på balsamvinäger gör den till ett utsatt livsmedel

Hemsidor ökar försäljningen med klimatsymbol!

Öka effektivitetsnivån och kvalitén i era automationsprocesser!

Sänd till en kollega

0.167