23948sdkhjf

Paolo Roberto ska knocka konkurrensen

| Av Pontus Nyman | Tipsa redaktionen

52 nya Paolos-produkter är ute i handeln och siktet ställs ännu högre. ”Vi ska vara det självklara valet bland italiensk mat."

Hallå där Paolo Roberto före detta proffsboxare och numera entreprenör, producent och grossist med det egna varumärket ”Paolos”. Du har 52 nya produkter ute i Coops butiker. Hur känns det?

Läs också: Paolos får extra säljskjuts

Det är en jättestor händelse för mig, både personligt men framförallt för mig som entreprenör. Den kolonialsatsningen som vi gör nu med Paolos-varumärket är historisk. Jag känner mig både tacksam, stolt och ödmjuk inför hela satsningen, säger Paolo Roberto till Food Supply.

Det rör sig bland annat om olika olivoljor, pastasorter och såser. Hur har de tagits emot?

Mottagandet har varit över all förväntan. Jag vet att svenska folket älskar italiensk mat och Italien men att intresset skulle bli så här stort är överväldigande.

Finns det någon särskild produkt som du hyser en extra förkärlek till?

Läs också: Tvillingarnas müsli finns redan i Kina

– Ja! Min olivolja "Terra Mia" ligger mig väldigt nära hjärtat. Oliverna kommer från min familjs egna odlingar i Italien och vi är själva med och skördar oliverna för hand varje år. Jag vet hur mycket kärlek och hantverk som ligger bakom varje flaska. Om man vill uppleva en olivolja som är något alldeles extra så ska man uppleva "Terra Mia". Namnet "Terra Mia" betyder "min jord" på italienska – det är äkta och på riktigt. Det är så vi jobbar.

Coop har ensamrätt på produkterna fram till slutet av januari 2019. Vad betyder samarbetet med Coop för ditt varumärke ”Paolos”?

– Det har varit och är väldigt inspirerande och roligt att samarbeta med gänget på Coop. Vi delar många intressen, inte minst kärleken till mat och visionen att sprida matglädje. Mat är inte bara något man äter, de ska vara inspirerande också lustfyllt!

Hur har försäljningen gått?

Läs också: Internationellt prestigefullt designpris till Paolos

– Jättebra såklart! Konsumenterna vill ha bra mat och dessutom har vi lagt oss på en prisnivå som alla har råd med.

Vad blir nästa steg för varumärket ”Paolos”?

Paolos ska bli det självklara valet inom italiensk mat. Om några veckor gör vi en rikstäckande utomhuskampanj tillsammans med Coop och under nästa år kommer Paolos satsa mer än någonsin tidigare. Vi ska få svenska folket att uppleva hur riktig italiensk mat smakar.

Håll dig uppdaterad med Food Supply SE
Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Klart: Ny vd på Findus Sverige

Sydgrönt med ny fabrik i Bjuv

AR ska halvera upplärningstid hos Kopparbergs

Trendbrott: Återvunnen PET dyrare än ny

"Bioteknik" gör kunderna osäkra

Gourmet Food tar in nya delägare

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut en gång om dagen.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Isländskt hotell tar in 77 svenska espressomaskiner

Juiceflaska av 100 % rPET

Nu får det vara ekologiskt – utan ekologisk jäst

De ska samla in mer plast än de säljer

De döms för dödsolycka i fabrik

Coca-Cola slog förväntningarna

Återvinning av kaffeförpackningar framgång i Finland

Ny social matbutik i Skellefteå

Moderaterna vill ge butiker rätten att sälja vin och starköl

”Det skulle kraftigt gynna branschen på fler sätt.”

Ersättning beviljas efter torskstoppet

Läsk- och glassföretag i konkurs efter 25 år

Leverantör av maskiner till nöjesfält och butiker stänger ner.

Proseccochips beslagtagna av italienska myndigheter.

På nytt jobb
Axfood rekryterar ny IR-chef

Löjfisket är slut för i år

Domino's ägare lämnar Norden – vill sälja svenska verksamheten

Efter Arlabråket – Oatly byter tillfälligt ut namn på förpackningar

Norska mjölkproduktionen ska minska med 100 miljoner liter

"Fem ton grön fisk i disk"

Bageriet flyttar in på Ica

Fortsatt torskfiskestopp i östra Östersjön

Rootfruit satsar miljoner på ny produktionslinje

Brexit gör så att skörden ruttnar bort

På nytt jobb
Ny IT-chef på Paulig

Hello Fresh höjer prognosen – går bättre än väntat

Uppsalaföretag startar egen butik

På nytt jobb
Ny vd på finska Salico och Snackpoint

Här kommer Happy Food Stores andra butik

HK Scan tar initiativ för klimatet

Världens första ölflaska i papper

Fåddman investerar och satsar på export

Se alla Företagens egna nyheter

Universellt tillämpligt, kompakt och hög precision!

Skyddsglas för lasersvetsning från Mirit Glas

Hygieniska dubbelskruvpumpar för livsmedelsindustrin

Hållbar kyla kyler glassen

Nomo på industrimässa i Borlänge

Webinarium - Få struktur på ditt hållbarhetsarbete! 25/10

Telfa AB - livsmedelspumpar ställer ut på Euro Expo industrimässa i Borlänge 16-17 oktober

Är er verksamhet framtidssäker?

Test av räknare i vårt showroom.

Livsmedel-godkänt glas från Mirit Glas

Telfa AB - livsmedelspumpar ställer ut på Euro Expo industrimässa i Borlänge 16-17 oktober

Spårbarhet inom tillverkning - Mer än bara RFID och streckkod!

Fem av ebm-papst drivenheter i unik maskin för torrisblästring

Balluff Machine Vision konfigurationsverktyg, har du provat det än?

ebm-papst hjälper industrin att både automatisera och kyla känslig elektronik

Certifiering av utrustning i farliga miljöer.

Begränsa bakterietillväxten med temperaturreglering

Tryckluftsdrivna membranpumpar i hygieniskt utförande

Robusta produkter från oss på Balluff!

Integral smart för sjukhussängar

(Plast)avfall i havet – de rätta lösningarna är de viktigaste

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

För extrema miljöer!

Hygienslussar

BITO utökar produktionskapaciteten med ny anläggning i Polen

Sänd till en kollega

0.188