23948sdkhjf

Paolo Roberto ska knocka konkurrensen

| Av Pontus Nyman | Tipsa redaktionen

52 nya Paolos-produkter är ute i handeln och siktet ställs ännu högre. ”Vi ska vara det självklara valet bland italiensk mat."

Hallå där Paolo Roberto före detta proffsboxare och numera entreprenör, producent och grossist med det egna varumärket ”Paolos”. Du har 52 nya produkter ute i Coops butiker. Hur känns det?

Läs också: Svenskarna vill ändra sina matvanor

Det är en jättestor händelse för mig, både personligt men framförallt för mig som entreprenör. Den kolonialsatsningen som vi gör nu med Paolos-varumärket är historisk. Jag känner mig både tacksam, stolt och ödmjuk inför hela satsningen, säger Paolo Roberto till Food Supply.

Det rör sig bland annat om olika olivoljor, pastasorter och såser. Hur har de tagits emot?

Mottagandet har varit över all förväntan. Jag vet att svenska folket älskar italiensk mat och Italien men att intresset skulle bli så här stort är överväldigande.

Finns det någon särskild produkt som du hyser en extra förkärlek till?

Läs också: Svidande kritik mot livsmedelsjättarna

– Ja! Min olivolja "Terra Mia" ligger mig väldigt nära hjärtat. Oliverna kommer från min familjs egna odlingar i Italien och vi är själva med och skördar oliverna för hand varje år. Jag vet hur mycket kärlek och hantverk som ligger bakom varje flaska. Om man vill uppleva en olivolja som är något alldeles extra så ska man uppleva "Terra Mia". Namnet "Terra Mia" betyder "min jord" på italienska – det är äkta och på riktigt. Det är så vi jobbar.

Coop har ensamrätt på produkterna fram till slutet av januari 2019. Vad betyder samarbetet med Coop för ditt varumärke ”Paolos”?

– Det har varit och är väldigt inspirerande och roligt att samarbeta med gänget på Coop. Vi delar många intressen, inte minst kärleken till mat och visionen att sprida matglädje. Mat är inte bara något man äter, de ska vara inspirerande också lustfyllt!

Hur har försäljningen gått?

Läs också: Veganexpert granskar utbudet i butikerna

– Jättebra såklart! Konsumenterna vill ha bra mat och dessutom har vi lagt oss på en prisnivå som alla har råd med.

Vad blir nästa steg för varumärket ”Paolos”?

Paolos ska bli det självklara valet inom italiensk mat. Om några veckor gör vi en rikstäckande utomhuskampanj tillsammans med Coop och under nästa år kommer Paolos satsa mer än någonsin tidigare. Vi ska få svenska folket att uppleva hur riktig italiensk mat smakar.

Håll dig uppdaterad med Food Supply SE
Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Restaurangleverantör slutar med tobak

Nescafé lanserar återvinningssystem för kaffekapslar

Här är de nya ministrarna

Oatly bygger nytt - i USA

På nytt jobb
Han kliver in på Fazer

Alkoholfri glögg återkallas

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut en gång om dagen.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Delicato slutar med burägg

Hydroscand etablerar sig på Gotland

"Köttfrågan får inte polariseras"

LRF har vänt trenden

Medlemstalen ökar igen.

Tetra Pak först med fyrfärgs digitaltryck

Svenska bönder satsar på sol

Sia slutar med palmolja

Svenskarna vill ändra sina matvanor

Norges livsviktiga fiskhögtid igång

Inga fossil för kryddföretaget

Systembolaget varnar vinleverantör

Lantmännen Unibakes australiska köp klart

Kvalitetsfisk växer med förvärv nummer tre

Axfood backar efter matbluffen

Årets matbluff – alla finalisterna

Palmolja i det svenska smöret och äppelbas i grönsaksjuicen. 120 nomineringar har blivit fem finalister: ”Här har man verkligen lurat kunderna”.

Sveriges första rödbetskokeri invigt

Food Supply pratar med Sydgrönts vd om den nya produktionen i Findus gamla lokaler i Bjuv.

Systemet med returlådor sprids

Bergendahls minskade svinnet 2018

På nytt jobb
Algföretaget rekryterar för expansion

På nytt jobb
Chefsskifte på Duni

Atria åtalas efter dödsfall

Anna-Karin Hatt ny vd på LRF

Stabila priser under julen

Nyhléns Hugosons köper norrländsk klassiker

På nytt jobb
Ny CFO på Scandi Standard

Matförpackningar i återvinningsprojekt

Vad hände med nyheterna?

På nytt jobb
Nicks rekryterar för expansion

Svampgruvan i Kiruna stängs

Utebliven registrering kostar

Se alla Företagens egna nyheter

Fönster i ny plastbägare skapar blickfång

IndustriMässan i Småland - Kalmar 6-7 februari 2019

Skandinavien Instruments for Big Science

Lagerlådor till alla områden

Nomo öppnar året med industrimässa

Gonvarri Material Handling AS förvärvar Canrena System AB

Telfa AB - livsmedelspumpar ställer ut på Euro Expo industrimässa i Västerås 23-24 januari

Kall mjölk i affären tack vare Secomea (TR Electronic Nordic)

Möt Christian Berner på EuroExpo i Västerås

Carsten Ederer ny VD på ebm-papst AB

Telfa AB - livsmedelspumpar ställer ut på Euro Expo industrimässa i Västerås 23-24 januari

ebm-papst har öppnat ett Center of Excellence i Melbourne

Mirit Glas erbjdar kemiskt härdat glas

Träffa AxFlow på Euro Expo Västerås 23-24 januari

SmartLight-indikeringsenhet för tydliga uppgifter från produktionen

Högt i tak - Trånga golvytor?

Hygieniska dubbelskruvpumpar för livsmedelsindustrin

Synglas till process industrin

Ny försäljningsingenjör på ebm-papst OEM-avdelning

Tekniskt glas er mer än bara syns skull

Tryckluftsdrivna membranpumpar i hygieniskt utförande

Beneo lanserar en ny funktionell "Clean Label" risstärkelse

God Jul & Gott Nytt År

Westhove Yellow lentil - gult linsmjöl

Hållbar installation i Coop Dals Ed

Sänd till en kollega

0.131