23948sdkhjf

Dryck eller veggofärs kan bli årets dagligvara

Den 9 oktober ska årets dagligvara koras och i år är det tre produkter som gör upp i slutstriden. Två drycker; den alkoholfria ölen A Ship Full of IPA från Spendrups Bryggeri och Pepsi Max Lime från PepsiCo och Carlsberg Sverige samt Anamma Formbar Färs från Orkla Foods kan ta hem det åtråvärda priset.

– Grunden till nominering är försäljningsstatistik från Nielsen och därefter värderar juryn mer kvalitativa kriterier som innovationsgrad och förmåga att fånga ett nytt konsumentbehov. Detta år blev det tre stora leverantörer som lyckats fånga konsumenternas intresse, säger juryns ordförande Karin Brynell, vd på Svensk Dagligvaruhandel.

Vinnaren av priset annonseras i samband med branschträffen Fast Moving den 9 oktober i Stockholm.

Årets dagligvara delas ut av branschorganisationerna DLF (Dagligvaruleverantörers Förbund) och Svensk Dagligvaruhandel samt marknadsanalysföretaget Nielsen och sponsras av NENT Group Radio.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Lantmännen säljer sin del i Foodhills
Greenfood goes bananas
Kai Gyllström går från Arla till Atria
Vrigstads ostar lever vidare hos Gäsene
Veg of Lund påbörjar produktion i Tyskland
EU:s nya förpackningslagstiftning offentliggjord
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
RS & FastFood
Packnet

Sänd till en kollega

0.125