23948sdkhjf

Pressade Norrmejerier levererar ny strategi

Kan leda till personalminskningar.

Norrmejerier har utarbetat en ny strategi fram till 2030 för att kunna möta en minskad mjölkkonsumtion.

Strategin tar sikte på tre huvuddelar: tydligare prioritering av sortiment och varumärken ur ett lönsamhetsperspektiv, ökat fokus på produktivitet i organisation och processer, samt ökat fokus på hållbarhet.

I den nya strategin ska fokus framförallt ligga på Västerbottensost både nationellt och internationell samtidigt som det lokala varumärket Norrmejerier ska prioriteras lokalt.

– Det innebär ju samtidigt att vi inte kommer att kunna satsa lika mycket på övriga varumärken, det vill säga Gainomax, Verum och Fjällfil, säger Norrmejeriers vd Anders Fredriksson till tidningen ATL.

Den nya strategin kan dels komma att innebära att vissa produkter försvinner ur sortimentet och kan även i förlängningen påverka personalen.

– Det finns risk att det kommer att medföra personalminskningar, säger Anders Fredriksson till ATL.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.097