23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Axfood lanserar nytt eget varumärke

Axfoods utökar sitt emv-sortiment. Den här gången handlar det om en serie produkter som i första hand vänder sig till restaurangbranschen.

Det nya varumärket Gastrino kommer att lanseras i de 25 Axfood Snabbgross-butikerna i januari 2020. I ett första steg rör det sig om ett 30-tal artiklar däribland pasta, krossade tomater, pesto, oliver, ägg, hamburgerdressing och bearnaisesås.

– Vår förhoppning framåt är att kunna lansera många nya Gastrino-produkter, säger Per Engström, marknads- och e-handelschef för Axfood Snabbgross.

Varumärket och produkterna är framtagna i samarbete mellan Axfoood-koncernens restauranggrossist Axfood Snabbgross och Dagab som är Axfoods bolag för inköp och logistik). Produkterna levereras i storpack och är i första hand framtagna för storkök, men vissa produkter kommer även gå att köpa hos Axfoods övriga kedjor. 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094