23948sdkhjf

Carlsberg vill stötta restaurangerna med unikt glas

Restaurangbranschen har drabbats hårt av coronapandemin och Carlsberg Sverige vill nu hjälpa till med ett nytt initiativ som går under namnet "Stammisglaset" där över 700 restauranger deltar. 

Själva glaset är ett specialdesignat glas som tillverkas i endast ett unikt exemplar för varje krog som ingår där det glaset sedan auktioneras ut på Tradera till högstbjudande. Alla intäkterna från försäljningen går sedan oavkortat till den specifika restaurangen. Samtidigt dubblar Carlsberg Sverige det totala beloppet, upp till en miljoner kronor, som auktionerna uppbringar för att sedan dela ut pengarna jämt till alla krogar som varit med.

– Vi vill göra vad vi kan för att för att bidra till en livskraftig restaurangbransch. Därför lanserar vinu vår största restaurangkampanj någonsin, säger Peter Hammarstedt, vd på Carlsberg Sverige i en kommentar.

Kampanjen pågår från den 15 juni fram tills den 28 juni och under augusti levereras glasen till restaurangerna där de får så i baren i väntan på sina vinnare.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.126