23948sdkhjf

Han blir ny försäljningsdirektör hos Löfbergs

Blir ansvarig för försäljningen till dagligvaruhandeln.

Björn Norén har utsetts till ny försäljningsdirektör hos det familjeägda kafferosteriet Löfbergs. Han har jobbat inom företaget sedan 2005 och har lång erfarenhet från ledande positioner.

Läs också: Löfbergs satsar på 100 procent plastfritt

– Ett drömuppdrag och något jag strävat efter under alla mina år på Löfbergs. Jag drivs precis som Löfbergs av både långsiktighet, nyfikenhet, och att det är tillsammans med andra vi har bäst möjligheter att utvecklas. Det tar jag med mig i min nya roll, säger han.

Björn Norén kommer närmast som tjänsten som ansvarig för affärsområdet Ready To, där han varit med att utveckla och lansera en rad nya produkter som exempelvis iskaffe, kallbryggt kaffe, koffeinvatten och funktionsdrycker. Nu ska han ansvara för försäljningen till den svenska dagligvaruhandeln.

– Jag är övertygad om att vi genom nära relationer med våra kunder har goda möjligheter att stärka vårt varumärke och fortsätta utveckla nya spännande produkter och tjänster som gynnar både dem och oss. Det bidrar till att vi kan växa och ta marknadsandelar, både inom den traditionella kaffekategorin, men också beträffande kalla drycker och andra on the go-produkter.

Hela kaffebönor är också ett område som Björn Norén ser som intressant. Allt fler konsumenter investerar i kaffekvarnar och avancerade kaffemaskiner i hemmet.

– Just nu bygger vi ett nytt modernt rosteri för hela bönor i Karlstad, den största investeringen i företagets historia. Det stärker vår konkurrenskraft och gör att vi kan matcha våra kunders behov på allra bästa sätt, säger Björn Norén.

Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.094