23948sdkhjf

Ny ledning för Danones plantbaserade verksamhet

Livsmedelsföretaget Danone rekryterar ny vd och marknadschef för sin affärsdivision Essential dairy & plant-based. Monika Werthén började som marknadschef i augusti och John Sjöblom tillträder som vd den 14 september.

Läs också: Pionjärprojekt med biobaserade plastflaskor

John Sjöblom har lång erfarenhet från FMCG-branschen bland annat på Unilever, Jensens Food och senast som country manager för Innocent drinks. Hos Danone blir han ansvarig för en varuportfölj som inkluderar Alpro, Proviva och Activia och Actimel.

– Jag är hedrad över att få leda Danones verksamhet i Norden. I en tid med snabbt föränderliga konsumentvanor, och där hälsa och hållbarhet är högt prioriterade hos många konsumenter, finns det en stor potential för Danone att ta en ledande roll i Norden, kommenterar John Sjöblom.

Nya marknadschefen Monika Werthénbörjade på Danone den 10 augusti. Hon kommer närmast från samma roll på Uber Nordics och har även erfarenhet från The Absolut Company, Philips och Unilever.

– Alla våra varumärken bygger på en solid grund av hållbarhet och hälsa, och med vår globala innovationskapacitet och lokala anknytning är vi redo att ta tillvara vår stora tillväxtpotential. Jag är glad över att få vara med att leda den här resan för Danone i Norden.

Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.125