Fontana har under hösten tillsatt flera nyckelpositioner. Shahab Norbakhsh har värvats från Coca-Cola för rollen som försäljningschef och Fredrik Ortlieb är ny key acount manager. Dessutom har Conny Lantz bytt roll i familjeföretaget och är nu affärsområdesansvarig med fokus på affärsutveckling.
Shahab Norbakhsh kommer närmast från en tjänst som learning & development manager på Coca-Cola. På Fontana har han nu övergripande ansvar för försäljningen i dagligvaruhandeln och på Foodservice samt nya marknader
– Det är med stor ödmjukhet och förväntan som jag har klivit in som försäljningschef Sverige på Fontana. Jag finner stor inspiration i bolagets historia som har präglats av entreprenörskap, genuin kärlek till mat och att förgylla vardagsköket för konsumenter varje dag genom att introducera det grekiska köket i Sverige, säger Shahab Norbakhsh.
Fredrik Ortlieb är som key acount manager ansvarig för kontona som rör Coop och Axfood. Han har tidigare haft liknande roller på Svegro, Sodastream och Chiquita.