Johan Neuman är affärsområdeschef för emv på Dagab. Han menar att koncernens kedjor fortsätter att jobba på samma sätt.
– Vi fortsätter att utveckla ett differentierat erbjudande av starka varumärken och attraktivt sortiment. Emv grundar ju sig i idén om prisvärdhet, oavsett om det handlar om lågprissortiment eller medium- och premiumsortiment, sä...
Så satsar kedjorna på emv
Dagligvarukedjorna växlar upp sitt fokus på emv när vi går in i ett högre inflationstempo.
– Det är klart att emv i ett läge när konsumenten har mindre pengar i plånboken kan bli än viktigare för att ha ett attraktivt sortiment och bygga lojalitet, säger Johan Neuman på Axfood.
Grafik: Siw Kejonen
Grafik: Siw Kejonen
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Food Supply SE och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer