23948sdkhjf

Smaken styr när det traditionella mejeriet utmanas

Alternativa mejeriprodukter har gått från att vara en nischprodukt till att idag återfinnas i vart och vartannat svenskt hem.
Det senast året har volymförsäljningen av mejeriprodukter minskat med totalt fyra procent och tappet är spritt över samtliga kategorier, visar siffror från NielsenIQ. Det enda undantaget var alternativa mejeriprodukter som växte med 2 procent.

– Makrotrenderna hälsa och klimat talar verkligen för växtbaserat. Det här är ingen liten kategori längre...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Food Supply SE och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
De blir först med svenska ekologiska bönor på burk
Stacky’s tar in kapital
Picadeli är på väg tillbaka – med mer digitaliserad salladsbar
FTI avvecklas: Nytt bolag ska möta framtidens krav på producentansvar
Så klarade Skåne-Möllan prisökningarna
Utmanande kvartal för Midsona
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
RS & FastFood
Packnet

Sänd till en kollega

0.157