23948sdkhjf

Så föddes tacofredagen: ”Alla på Santa Maria tyckte det var framtiden”

Agneta Olsson berättar om hur produktutveckling och marknadsföring tog Santa Maria från en omsättning på 400 miljoner kronor till 4,2 miljarder kronor mellan 1996 och 2008. – Det var ägaren, Lars-Olof Mattsson som var nyckeln till att man vågade prova, säger hon.
Santa Maria utmanade Old el Paso i texmex-hyllan och brädade kungen. Där började också resan mot tacofredag in i våra hem. 
Texmex-marknaden ägdes av Old El Paso till 80 procent. Det fanns några mindre spelare och 1991 kom Santa Maria in från kryddsidan. Verksamheten breddades med texmex, och 1996 accelererade marknadsföringen. Två år senare ...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Food Supply SE och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Ökad försäljning för bryggerierna
Morotsproducenten lägger ner verksamheten efter nära 100 år
Lidl i samarbete med 50 leverantörer: Sänker och låser priser på ett hundratal produkter
Här bygger Agtira sin nästa anläggning för 285 miljoner
Gryningsräd mot energidrycksjätte
Apelsinjuice pressas av råvarupriser som skjuter i höjden
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
RS & FastFood
Packnet

Sänd till en kollega

0.187