23948sdkhjf

Så föddes tacofredagen: ”Alla på Santa Maria tyckte det var framtiden”

Agneta Olsson berättar om hur produktutveckling och marknadsföring tog Santa Maria från en omsättning på 400 miljoner kronor till 4,2 miljarder kronor mellan 1996 och 2008. – Det var ägaren, Lars-Olof Mattsson som var nyckeln till att man vågade prova, säger hon.
Santa Maria utmanade Old el Paso i texmex-hyllan och brädade kungen. Där började också resan mot tacofredag in i våra hem. 
Texmex-marknaden ägdes av Old El Paso till 80 procent. Det fanns några mindre spelare och 1991 kom Santa Maria in från kryddsidan. Verksamheten breddades med texmex, och 1996 accelererade marknadsföringen. Två år senare ...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.469