23948sdkhjf

Experiment ska få kunderna välja ”rätt” i brödhyllan

Cancerfonden och Hjärt-Lungfonden samarbetar med Coop i nudging-projektet.
Går det att påverka kunderna till mer hälosamma val i brödhyllan? Det vill Cancerfonden och Hjärt-Lungfonden ta reda på i ett butiksexperiment som ska bidra till bättre folkhälsa. 

– Hur butiken ser ut och varorna presenteras spelar roll för våra val. Med det här experimentet vill vi skapa förståelse för det och bidra till förändring, säger U...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Food Supply SE och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Lantmännen lånar en halv miljard till forskning
Klassisk produkt lanseras i ny påläggstappning
Slakteri i konkurs – ”Extremt tufft läge för hela branschen”
Nya SCB-siffror: Så mycket mer har matpriserna stigit för butikerna än konsumenterna
Arla varslar personal efter ”vikande försäljningssiffrorna”
Ny e-tjänst ska förenkla för livsmedelsföretag
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
RS & FastFood
Packnet

Sänd till en kollega

0.14