23948sdkhjf

”Otydliga regler begränsar kommunikation om hållbarhet”

Lidls hållbarhetschef Caroline Kjerstadius använder i sin krönika Arlas strid med Konsumentombudsmannen som exempel på vilka svårigheter livsmedelskedjorna står inför när de ska vägleda kunden till ett ”mer hållbart val”.
Nyligen avslutades klimatkonferensen COP27, där världens ledare samlades i Sharm el-Sheik i Egypten för att diskutera klimatkrisen. Utfallet beskrivs som nästan identiskt med förra årets avtal i Glasgow. Man nådde dock en överenskommelse kring en klimatskadefond för att stötta världens fattigaste länder.

Här i Sverige, där vi på många plan ses som...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Food Supply SE och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078