23948sdkhjf

Kullabygdens har ny distributör

Ingår samarbetsavtal med Haugen-Gruppen.

Kullabygdens Musteri har ingått ett exklusivt distributionsavtal med Haugen-Gruppen Sverige för distribution av varumärkena Kullamust och Mustly i dagligvaruhandeln samt Food Service.

– Vi är övertygade om att detta är rätt steg att ta för Kullamusts fortsatta expansion samtidigt som vi kommer att lansera Mustly brett under 2023. I och med samarbetet med Haugen-Gruppen, en aktör med gott renommé inom hela Norden, får vi en partner med rikstäckande bearbetning i alla kanaler, Retail, Food Service, Servicehandel och Hard Discount som kan ta vårt sortiment till nästa nivå, säger Peter Carlsson, vd för Kullabygdens Musteri i en kommentar.

Haugen-Gruppen har två säljkårer som är riktade mot dels de fyra stora dagligvarukedjorna Ica, Coop, Axfood och Bergendahls och dels mot olika restauranggrossister. 

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
När kommer fastsatta korkar på mejeriförpackningar?
Bättre än väntat för Cloetta
Hammars gör sitt första förvärv – köper bryggeri
Stora mängder grödor blir aldrig mat
Trots hinder, industrin vill använda mer bioplast
IVL fortsätter leda arbetet mot matsvinn: Fler tunga samarbetspartners
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
RS & FastFood
Packnet

Sänd till en kollega

0.109