23948sdkhjf

Svensk hybrid tar plats i den svenska hamburgerboomen

Väddö Gårdsmejeri såg en lucka i marknaden när hamburgertrenden tog fart. Nio år senare är deras produkt fortfarande unik på marknaden.
När den svenska hamburgertrenden började ta fart var det många som undrade hur långt den skulle gå. Andra, som Väddö Gårdsmejeri, såg en öppning.

– Vi började produktutveckla 2014. Men det tog några år av experiment att få till precis rätt blandning, säger Elin Edlund på Väddö Gårdsmejeri i Roslagen.

För fem år sedan var hamburgerosten klar och s...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Food Supply SE och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Köttkonsumtionen ökar – men svenska marknadsandelen sjunker
Deras satsning på husman går hem – ser ”vikande trend” för vego
Han blir ny vd för Polfärskt Bröd – efter ett år på bolaget
Efter plötsliga avhoppet – han föreslås som ny ordförande för Veg of Lund
Veg of Lunds styrelseordförande lämnar med omedelbar verkan – ”Hade lite olika bilder”
Stopp för kylda färdigrätters positiva utveckling – mackor och sallader lockar mer
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
RS & FastFood
Packnet

Sänd till en kollega

0.188