23948sdkhjf

Nuverica tar in kapital för expansion

Foodtech-bolaget Nuverica, vars affärsidé är att hjälpa företag med automatisering av närings- och hälsopåståenden, har nu lanserat sin tjänst.

För att expandera ytterligare kommer bolaget, som bland annat har kunder som Paulig och Medfiles, nu ta in tre miljoner kronor i kapital.

– Med nyfylld kassa är vi nu redo att börja etablera oss än mer i Sverige samt utanför Sveriges gränser, där vårt grannland Finland är först på tur. Vi utökar dessutom teamet ytterligare och söker en till utvecklare som kommer vara med på resan mot en ny era för marknadskommunikation av livsmedel. Vi är otroligt stolta över det förtroendet vi har fått från våra investerare och ser mycket fram emot det här året, säger Carolin Solskär, medgrundare och vd på Nuverica, i en kommentar.

Bland investerarna återfinns flera affärsprofiler och affärsänglar, däribland Omid Ghanbari som är vd och medgrundare av Matspar.se

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Köttkonsumtionen ökar – men svenska marknadsandelen sjunker
Deras satsning på husman går hem – ser ”vikande trend” för vego
Han blir ny vd för Polfärskt Bröd – efter ett år på bolaget
Efter plötsliga avhoppet – han föreslås som ny ordförande för Veg of Lund
Veg of Lunds styrelseordförande lämnar med omedelbar verkan – ”Hade lite olika bilder”
Stopp för kylda färdigrätters positiva utveckling – mackor och sallader lockar mer
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
RS & FastFood
Packnet

Sänd till en kollega

0.157